people sitting on chair in front of table while holding pens during daytime

Je bedrijf meer naamsbekendheid geven: drie eenvoudige methodes

0 Shares
0
0
0

Het is voor bedrijven tegenwoordig een hele klus om de juiste marketingstrategie te bepalen. Het medialandschap is steeds meer versnipperd geraakt, waardoor beproefde campagneconcepten van weleer nu niet meer goed werken. Veel is ook afhankelijk van het beschikbare budget. Creativiteit en humor zijn vaak de beste wapens in de strijd om de concurrent af te troeven. Hieronder drie opties om op eenvoudige wijze aan je naamsbekendheid te werken.

Deel je naam uit

Veel mensen zijn dol op de gratis artikelen, die bedrijven weggeven om hun naam te promoten. Laat bijvoorbeeld waterflessen bedrukken met de naam van je bedrijf erop. Het logo, in combinatie met de website van jouw bedrijf, is wat je daar het beste op kunt laten zetten. Die waterflessen zijn de laatste jaren steeds populairder geworden. Mensen worden meer en meer geattendeerd op gezond drinken en wegwerpbekertjes zijn tegenwoordig uit den boze. Zo’n herbruikbare drinkfles is dus echt een gewild artikel geworden. En dan gebeurt het: elke keer als iemand die fles tevoorschijn haalt, zien alle andere aanwezigen jouw bedrijfsnaam verschijnen. Bingo!

Draag je naam uit

Als ondernemer kun je er zelf ook veel aan doen om je bedrijfsnaam in de kijker te spelen. Laat bijvoorbeeld kleding voor je medewerkers bedrukken met de website van je bedrijf erop of laat petten bedrukken met het logo of de slogan. Maar niet alleen kleding doet het goed, ook het beletteren van auto’s is eigenlijk een soort gratis reclamebord. Wist je dat sommige ondernemers speciaal voor dit doel een auto of aanhanger op een strategische plek neerzetten? Overal waar veel mensen zijn, is zo’n naamsvermelding natuurlijk promotie in optima forma. Ook handig: magneetborden voor op de autoportieren van al je medewerkers!

Effectief adverteren

Ook het traditionele adverteren heeft nog volop potentie, mits je de juiste doelgroep wilt bereiken. Met buitenreclame, bijvoorbeeld aan lantaarnpalen, kun je veel bereiken. Maar ook een advertentie in een huis-aan-huiskrant heeft een groter bereik dan je wellicht zou denken. Wist je dat meer dan de helft van de bevolking zo’n krant leest? Daarnaast kun je natuurlijk ook heel gericht online adverteren op specifieke plekken, afhankelijk van de doelgroep die je wilt bereiken. Het is vaak een hele kunst om te ontdekken welke vormen van adverteren voor jouw bedrijf het meest effectief zijn. Verspreid je budget over meerdere opties en probeer erachter te komen welke optie het meeste effect sorteert.

0 Shares
Ook interessant